2013-09-21

Lägger på en rem

Googlade ordentligt efter bredare remmar att prova på mina egna sandaler. Remmarna är ju viktiga eftersom det inte finns något annat än sula och rem. Just nu har mina H3:or 8mm breda remmar med längden 160cm. De fungerar fint och jo, de är mina skor hela dagarna, även nu. Men min fästmö vill ha bredare remmar på sina sandaler och det var därför jag satt med laptopen i köket och googlade.

Igår fick jag paketet från feetunique.se med de remmar jag hittade. Tyvärr är de bara 130 centimeter men ordentligt breda. De är faktiskt hela 18mm breda. Synd bara att de inte är ihåligt dubbla, vilket jag hoppats på.

Det är bara att sätta sig och se om det blir fina smältknappar på dem. Har ju en timme tills lillan ska i säng.

- - -

Jodå, bägge remmarna fick stora smältknappar och den ena sandalen, den högra, är redan remmad. Så får det bli tills jag grokkar skillnaden mellan de olika remmarnas fotkänsla.

Under tiden får jag prata med leverantören och se om det går att få tag på samma typ av rem fast trettio centimeter längre. Med de remmar jag har får jag se om jag kan klura ut ett annat sätt att remma skon. Det finns alltid något att experimentera med.