2013-10-20

Japp, fuskfutonbilder

Det har frågats om hur mina fuskfutoner ser ut. Så det var bara att fotografera dem nu när jag äntligen är på benen igen.
Men jag måste erkänna en sak.

När man fotograferar något i sitt hem och särskilt något som man själv har tillverkat (nåja, nästan i alla fall), då försöker man få det att se bra ut. Man städar lite extra, man viker till det där fula hörnet och sånt. Vissa till och med ställer fram grejor brevid som normalt inte står där bara för att uppsättningen ser design-mässig ut.

Jag kände mig som en psykopat som ens försökte göra så. Nej, bilderna är ganska dåliga rent tekniskt och förhoppningsvis så framgår det ändå hur slutresultatet blev. En redaktör på en inredningstidning skulle nog inte ens skrocka tyst för sig själv...

Här är bilderna, dock. :)

Exped Multimat underst.

IKEA Shikibuton av Bomull

Fejkad Shikibuton av polyestertäcken.

Min makura-kudde fylld med boveteagnar.




Täcket (Jysk Kilimanjaro) bäddas dubbelvikt.