2013-12-08

8. Inspiration från TV

Såg julkalendern i SVT nu på morgonen. Den är faktiskt riktigt bra. Hedenhösarna har riktigt kluriga tankar om nutiden, vilket känns skitbra. Avsnittet häromdagen bjöd på sockerkick och sockerkrasch. Det blir roligt att höra lillans kommentar om det.

Hedenhösarna var förresten ute i jultrafiken med mukluk på fötterna. Bara något jag la märke till...

Just det där att få mer tid över till varandra och inte jaga grejor hela tiden blir intressantare för varje dag. Fästmön och jag pratade om det på förmiddan medan vi åt frukost på var sitt håll (mobiltelefoner är inte dumma att ha när man älskar varandra över ett avstånd av 70 mil). Hon frågade om vi verkligen behöver köpa så mycket julklappar i år. Det blir massor av grejor att hålla reda på i redan överfulla småhushåll. Hon har bara hälften av golvarean jämfört med mig så hon når smärtgränsen snabbare men tro mig, den är nådd här också.

Det fick mig att fundera på om det finns julklappar som gläder folk längre tid och ändå tillför deras liv något utan att ge dem mer att släpa på.

Bättre klurig och användbar än dyr och i vägen, eller hur?

Men det blir nog svårt att få folk att ge tid och kärlek istället för julklappar.